Wytyczne do realizacji 😀

Temat „w ZOO” realizujemy od 18.05.2020 do 22.05.2020.

 6 LATKI:
1) Karty Pracy nr 5 ( str. 30-37)

2) Poznajemy cyfrę 0. Ćwiczymy jej pisownię.

https://www.youtube.com/watch?v=ZyT-IASU0nY

5 LATKI

1) Karty Pracy nr 4 ( str. 28-33)

Dodatkowo dla chętnych:

1)Materiały edukacyjne „Zwierzęta w Zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY

2) Piosenka „Idziemy do Zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Wersja w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=DFhn7MsVCrE

Piosenka „Zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=RLZfNJEW9y0

Podczas słuchania lub śpiewania tej piosenki postaraj się wykonywać następujące ruchy do słów:

„Zobacz, zobacz jaki śliczny jest nasz ogród zoologiczny”- tworzymy z dłoni lornetkę i spoglądamy przez nią

„Tam żyrafa długą szyję już od rana myje”- wyciągamy szyję do góry i naśladujemy ruch mycia szyi

„Słonie w słońcu skórę grzeją, wodę trąba leją”- leżymy na plecach i machamy nóżkami i rączkami, następnie przykładamy wyprostowaną rękę do nosa i naśladujemy trąbę

„Lwy, tygrysy i lamparty gonią się na żarty”- szybko poruszamy się po całym pokoju na czworakach

„W tym ogrodzie się nie znudzisz, nie krzycz , bo lwa zbudzisz”- pokazujemy „szaleństwo”, a następnie przykładamy palec do ust- jesteśmy cicho

3) Taneczna rozgrzewka dla Przedszkolaków:

https://www.youtube.com/watch?v=XQrJjy7Xvuk

 4) Ćwiczenie orientacji: Proszę Was o wybranie dowolnego przedmiotu lub zabawki.  Rodziców poproszę o uszykowanie krzesełka i zadanie kilku poleceń dziecku:

Połóż przedmiot:

– na krześle;

– za krzesłem;

– przed krzesłem;

– obok krzesła;

– pod krzesłem;

– z prawej strony krzesła;

– z lewej strony krzesła;

– między dwoma krzesełkami 😉

Wierzę, że świetnie Wam poszło. Brawo!

5) Plansze edukacyjne

Na stronie https://przedszkolankowo.pl/2016/12/08/mieszkancy-zoo-plansze-zestaw-1/

znajdziecie plansze ze zwierzatkami egzotycznymi. Można pobrać oraz wydrukować dowolną kartę  z ilustracją i podzielić na 2 i więcej części (w zależności od tego ile dziecko ma lat i jakie są jego możliwości), tak aby dziecko mogło poskładać obrazek w całość i nakleić na drugą czystą kartkę.

6) Bajka zasypianka na dobranoc

https://bajki-zasypianki.pl/bajki/wycieczka-zoo/

7) Zabawy z kodowaniem. Zadanie polega na ułożeniu zwierząt z odpowiedniego gatunku we właściwe miejsca w tabeli, biorąc pod uwagę jego wielkość.

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2019/08/dopasuj-wielko%C5%9Bci-zwierz%C4%99ta-egzotyczne.pdf

8) Zabawa matematyczna ,,Małpie zabawy”:

Zabawa ta ma na celu doskonalenie u dzieci umiejętności dodawania na konkretach.

Dziecku  otrzymuje kartkę z wydrukowaną palmą oraz kilka obrazków dużych i małych małp (ilość zależna jest od tego, do ilu będziemy chcieli dodawać), a następnie  rodzic mówi treść zadania:

Na palmie siedziały dwie duże małpki. Pięć małych małpek siedziało pod palmą. Ile małpek było razem?

Zadanie można modyfikować kilkukrotnie wg własnego pomysłu. Rysunki do pobrania:

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcSGZCSHRTa2lRb2M/view

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNkwwUzFfTW82b2s/view

9) Praca plastyczna „Własna żyrafa” – zdjęcia wykonanej pracy wysyłamy na przedszkolnego messengera.

A teraz do dzieła! Rysujemy własną żyrafę.

Będzie nam potrzebna kartka, kredki lub pisaki, może przydać się również brązowa farba.

I najważniejsze- potrzebna jest twoja ręka.

Schowaj kciuk pod dłoń  i spróbuj odrysować swoją rękę na kartce- dłoń z czterema palcami i fragment ręki do łokcia- tyle, ile zmieści się na kartce. Odrysowana dłoń to głowa żyrafy, dwa wewnętrzne palce to różki, a zewnętrzne to uszy. Twoja długa odrysowana ręka to długa szyja żyrafy. Teraz możesz narysować oczy, nosek i buzię. Pamiętaj, to ty decydujesz, czy twoja żyrafa będzie uśmiechnięta, smutna, zdziwiona, zła…  Pokoloruj swoją żyrafę najpiękniej jak potrafisz i narysuj jej plamki- możesz użyć do tego farby i swoich paluszków jako stempelki. Żyrafa wygląda cudownie- prawda? Jeśli masz ochotę, dorysuj słońce, chmurki, trawkę, może kwiatka- co przyjdzie ci do głowy…

Przykładowa praca:

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/06/zwierzeta-egzotyczne-z-wizyta-na.html

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU:

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE-MOTYL-1.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE-S%C5%81O%C5%83CE.pdf

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/nauka-pisania-odszyfruj-nazwy-zwierzat/#

 

0 0 votes
Oceń wpis
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments