Nauczanie zdalne

Tydzień 06.04-09.04.2021

Temat kompleksowy „Powroty ptaków”.

6 latki:

czytanka str. 35, 36.

karty pracy str. 52-59.

Poznajemy literkę J.

https://www.youtube.com/watch?v=2n1uxAB2ews

5 latki:

karty pracy str. 42-47

Realizacja tematu:

1. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”:

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole8wzamosciu/opowiadanie-powrot-bociana-skonwertowany.pdf

2. Filmy edukacyjne:

„Bociany”

https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c

„Wywiad z bocianem”

https://www.lulek.tv/vod/clip/wywiad-z-bocianem-wiem-ile-zjem-cz-5-46

Zagadki słuchowe

https://www.youtube.com/watch?v=0dnfT8nwP7c

Piosenka „Kle, kle boćku”

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

3. Zabawy i ćwiczenia:

Ćwiczenia gimnastyczne- korygujące:

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Zabawa konstrukcyjna „Ptaki- cudaki”

Z różnego rodzaju klocków dziecko układa ptaka- cudaka.

Do ułożenia ptaka można również wykorzystać: patyczki, nakrętki, zapałki, klamerki do bielizny itp.

Pobudzamy wyobraźnię, pomysłowość, kreatywność dziecka

Dziecko nazywa ułożone przez siebie ptaki- cudaki – nazwy dzielimy na sylaby.

Zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej „W górze słonko świeci”:

W górze słonko świeci             dzieci unoszą nad głową obie dłonie i poruszają wszystkimi palcami

Ptaszek sobie leci                     dz. przenoszą ręce na wysokość klatki piersiowej, krzyżują nadgarstki i

poruszają dłońmi tak jak skrzydłami

szumią, szumią drzewa         dz. prostują ręce i wyciągają je do góry, machając jak gałęzie na wietrze

każdy nadejścia wiosny         rytmicznie klaszczą w dłonie

się już spodziewa  

Ćwiczenie oddechowe usprawniające aparat mowy : „Dmuchanie piórka” Przedmuchiwanie piórka od jednej do drugiej krawędzi stołu. Opcjonalnie można użyć kawałka papieru.

Ćwiczenie słownikowe „Lubię ptaki, bo…” Dziecko kilkukrotnie buduje własną wypowiedź.

Zabawy matematyczne – przeliczanie zwierzątek na konkretach (można wykorzystać kolorowe klocki, nakrętki lub karteczki) , wykonywanie działania do zadania

1.Na kwiatku usiadły 2 biedronki, po chwili przyleciała jeszcze jedna biedronka. Ile biedronek siedzi teraz na kwiatku?
2. Nad łąką latały 3 bociany, jeden poleciał nad staw. Ile bocianów lata nadal nad łąką?
3. Nad łąką fruwały 2 ważki i 2 biedronki. Ile owadów lata na łąką?
4. W stawie pływało 6 żabek. 2 żabki wyskoczyły na trawę i zjadł je bocian. Ile żab pływa teraz w stawie?

4. Ptasie karty pracy:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII1.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kptaki8.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII5.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII8.jpg

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/2/nauka-pisania-j.pdf

http://www.supercoloring.com/pl/node/1405533?version=print

5. Praca plastyczna „Bocian” Wysyłamy na przedszkolnego messengera pracę plastyczną wykonaną dowolną techniką.

Inspiracje:

https://www.szkolneinspiracje.pl/bocian-w-kosmicznej-odslonie/?fbclid=IwAR3Wl8tCxgwR8p9wGpSKvuAGUuUYRKH5JzaR-NtdjzThU3DPxSVX7tMAmW8

https://mojedziecikreatywnie.pl/2020/04/bocian-z-papieru-praca-plastyczna/

https://kreatywnadzungla.pl/2020/04/bocian-kreatywna-praca-plastyczna.html

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/137-bocian-z-wacikow

Język angielski – utrwalenie materiału:
https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-follow-the-lines.pdf

https://supersimple.com/downloads/lets-go-to-the-zoo-worksheet-find-and-write.pdf

https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-vocabulary-coloring.pdf

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-the-animals.pdf

https://supersimple.com/song/this-is-the-way-we-get-dressed/?fbclid=IwAR3s2J_CdDde09b4BEiUG2kWcLAHtzcoxdF2F_1xs53U7ngcP05KC2jYEmI

https://supersimple.com/downloads/yes-i-can-worksheet-yes-or-no.pdf

https://supersimple.com/downloads/yes-i-can-worksheet-uppercase-letter-matching.pdf

0 0 votes
Oceń wpis
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments