Wytyczne do realizacji 😀

Wytyczne do realizacji 😀

Temat „NA WSI” realizujemy od 11.05.2020 do 17.05.2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6 LATKI:
1) Karty Pracy nr 5 ( str. 11-19)

2) Poznajemy literkę K,k (ćwiczymy jej pisownię).

https://www.youtube.com/watch?v=J9BQj24uAng

3) Książeczka „Zabawy z kodowaniem” – do dowolnego uzupełnienia

4) Książeczka Emocje i kompetencje społeczne – Opowiadanie „Znajda” str. 22

5 LATKI

1) Karty Pracy nr 4 ( str. 18-21)

2) Kącik artysty: Karta nr 24 „Owieczka”

Dodatkowo dla chętnych:

1) Zwierzęta na wsi – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

2) Piosenki:

„Dziadek fajną farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

„Gdacze kura: ko, ko, ko”

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

„Rolnik”

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

3) Dowolne karty pracy do wyboru:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

4) Opowiadanie „WYPRAWA NA WIEŚ– rodzic czyta opowiadanie, a dziecko właściwe reaguje  na usłyszany wcześniej omówiony wyraz (czytana nazwę zwierzątka)

koza- mee
baran- bee
kura- ko,ko
kogut- kukuryku
koń- ija
krowa- muu
świnia- kwi,kwi
indyk-gul,gul
pies-hau,hau
gęś- syy
paw-alleluja

Dziś przy płocie, gdzieś nad Sanem, koza kłóci się z baranem . Taka sprzeczka to nie żarty: kto z nich bardziej jest uparty? Tuż przy skręcie na Jaworzno grały kury w piłkę nożną. Mecz sędziował kogut stary, co miał buty nie do pary. W bramce była wielka dziura, wiec mocniej jakaś kura kopnąć tu zechciała piłkę , choćby nawet przez pomyłkę, to szukano piłki potem od niedzieli po sobotę. Ale wbrew tym przeciwnościom, kury grały z przyjemnością. Koń, co wiele w życiu przeżył, dziś w uśmiechu zęby szczerzy. Rzekł, gdy wsparł się na podkowie: „Dobrze jest mieć końskie zdrowie”. Jedni mają strojne szaty, za to krowa – czarne łaty. Smutnie muczy całe lata: „Nie chcę dłużej być łaciata”. Pewna świnka w Świnoujściu marzy wciąż o zamążpójściu. Szuka ciągle kandydata „Miła jestem i bogata. To nie będzie pierwszy lepszy, chcę by był najlepszy z wieprzy. Niech ma frak i krawat w prążki, niech uczone czyta książki. Niech kwiatami też mnie wita, niech je widelcem z koryta. Zresztą – po co tyle krzyku – mogę sama żyć w chlewiku”. Gdy się indyk rozindyczy, nikt indyka nie przekrzyczy. Niech pies szczeka, baran beczy, indyk swoje, indyk przeczy: „Ja wiem lepiej, nie masz racji. Już mówiłem przy kolacji, że od Gdańska, aż po Kraków, indyk jest najlepszym z ptaków. Gdy się gęś ze złości trzęsie, robi miny bardzo gęsie. Ranek, albo popołudnie, gęś wykrzywia się paskudnie. Księżyc zajął miejsce słońca, fochom gęsi nie ma końca. Pyta paw i pyta kura: „O co taka awantura?”

5) Ćwiczenia gimnastyczne

a) zabawa bieżna: Koniki:
-bieg truchcikiem, potem galopem w różnych kierunkach, na hasło ” prr”- dziecko zatrzymuje się.

b) ćw. równowagi: Koń grzebie nogą:
-stojąc na jednej nodze, naśladujemy jak koń drugą nogą grzebie – przeciąganie wolnej stopy
z przodu po podłodze.

c) zabawa bieżna: Konie i wózki:
-dziecko i rodzic ustawione jedno za drugim, tworzą wózki i konie. Pierwsze podaje ręce w tył drugiemu. Bieg w różnym tempie, przeplatany marszem. Po pewnym czasie zmieniamy miejsce w parach.

d) zabawa naśladowcza: Pracowity rolnik:
– rodzic opowiada, jakie czynności wykonuje rolnik na roli. Dziecko naśladują wszystkie wymieniane czynności, np.: sianie zboża, sadzenie drzew, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża, itp.

e) marsz : na palcach, na piętach i na całych stopach.

6) Praca plastyczno – techniczna „ZWIERZĄTKO WIEJSKIE”

Wykonaj dowolne zwierzątko mieszkające na wsi. Technika i forma według własnego pomysłu. Wykonane prace wysyłamy na przedszkolnego meesengera.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU:

1) „Co zmieniło swoje miejsce?” –rozwijanie percepcji wzrokowej. Rodzic układa 7 różnych przedmiotów i ustawia je po kolei, a dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie dziecko odwraca się lub zamyka oczy , a rodzic zmienia kolejność ustawienia przedmiotów. Zadaniem dziecka jest wskazanie różnic w ustawieniu.

2) https://przedszkolankowo.pl/2016/12/19/figury-geometryczne-karty-pracy-zestaw-1/

3) http://bystredziecko.pl/szlaczki-do-druku-dla-dzieci/

Powodzenia!