Korzystamy ze słoneczka :)

Urządzenia umieszczane na placach zabaw nie znajdują się tam przypadkowo. Każde z nich spełnia określoną funkcję.

  • Piaskownica – nie stwarza ograniczeń wiekowych, często bawią się w niej także starsze dzieci. Dotykanie piasku pobudza receptory w rękach i jest całkowicie odmiennym doznaniem od tego podczas zwykłej zabawy. Nawet stawianie babek z piasku ma swoje ukryte znaczenie – doskonali precyzję i koordynację ruchów.
  • Huśtawka – jest dostosowana do wieku użytkowników. Dla najmłodszych (dzieci do lat 3) przeznaczone są stabilne huśtawki z oparciem i poprzeczką zabezpieczającą. Bujanie się na huśtawce ćwiczy utrzymywanie równowagi, koordynację ruchów, a także siłę mięśni nóg, tułowia i ramion.
  • Drabinki – świetnie sprzyjają pracy obu półkul mózgowych (dzięki naprzemiennym ruchom rąk i nóg). Wspinanie się ćwiczy równowagę, koordynację ruchów i siłę rąk.
  • Zjeżdżalnia – zjeżdżalnie uczą balansowania własnym ciałem (przyjmowania takiej pozycji, żeby prawidłowo zjechać i nie upaść na końcu na pupę). W znacznym stopniu jest więc ćwiczona równowaga. Oczywiście, młodsze dzieci wymagają asekuracji.